Wednesday, January 28, 2009

Ayam Oh Ayam

Ayam...Bermacam ayam. Ada ayam kampung, ayam hutan, Ayam siam, ayam turki, ayam belanda. Ayam Hutan, boleh terbang. Ayam kampung dalamlah reban. Ayam bandar di dalam pasar.... Ibu. Si ibu ayam. Telor sebijik. Riuh sekampung.... Kata bidalan, berkaki ayam. kalau makan, ajak-ajak ayam. Kalau nak tidur, tidur-tidur ayam. Kalau tak nampak itu rabun ayam..... Makan leher ayam nanti bersanding kepala teleng. Makan tongkeng ayam nanti mulut tak reti diam...

Haaa…nilah lirik lagu ayam yang pernah dipopularkan oleh Jalil Hamid suatu ketika dulu..Dalam sebulan dua yang lepas,saya terima emel pasal ayam-ayam di bawah ni.Menarik betul,bukan manusia je yang berubah rupa,ayam pun macam tu juga. Dah lama juga sebenarnya saya nak paparkan rupa-rupa ayam yang semakin ‘sophisticated’ di laman diari saya ini, namun entah macam mana,mungkin saya terpadam dan hilang begitu saja.Namun,terima kasih pada salah seorang teman,Fendi yang masih menyimpan emel yang telah saya perpanjangkan kepada beliau. Dan beliau telah menghantarnya semula kepada saya..Meh kita tengok,betul tak ayam-ayam ni makin ‘bergaya’ dan ‘cantik’..Hehe.. Datang dari merata pelusuk dunia,tau..!

1 comment:

  1. Amboi...gebu2nya..ayam2 ni!!Geram tengok !..Hehe..

    ReplyDelete